Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
článek 1 - Všeobecná ustanovení
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují vztahy mezi firmou ELCO Nymburk s.r.o. (dále jen "prodávající"), a jejími zákazníky (dále jen "kupující").
Prodávající:
prodávajícím se rozumí firma:
ELCO Nymburk s.r.o.
IČ: 49822837, DIČ: CZ49822837 (plátce DPH)
sídlem Maršála Koněva 2095, 28802 Nymburk.
Firma se zabývá především prodejem elektroinstalačního materiálu a svítidel.
prodávajícím se rozumí firma:
ELCO Nymburk s.r.o.
IČ: 49822837, DIČ: CZ49822837 (plátce DPH)
sídlem Maršála Koněva 2095, 28802 Nymburk.
Firma se zabývá především prodejem elektroinstalačního materiálu a svítidel.
Kupující:
Kupující je fyzická nebo právnická osoba, která při zahájení obchodních vztahů předává prodávajícímu při registraci své nezbytné kontaktní údaje, které jsou potřebné pro vyřízení jeho objednávky, případně údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.
Kupující je fyzická nebo právnická osoba, která při zahájení obchodních vztahů předává prodávajícímu při registraci své nezbytné kontaktní údaje, které jsou potřebné pro vyřízení jeho objednávky, případně údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.
článek 2 – Bezpečnost a ochrana informací
Registrací na stránkách internetového obchodu www.elco-obchod.cz souhlasí kupující se shromažďováním a používáním základních informací o jeho osobě a nákupech. Prodávající zaručuje všem zákazníkům tohoto internetového obchodu ochranu jejich osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů, a zároveň se zavazuje, že osobní údaje neposkytne v jakékoli podobě třetí straně, s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkající se objednaného zboží (sdělení nutných údajů: jméno, telefon a dodací adresa přepravci).
Přeje-li si registrovaná osoba, aby údaje o její osobě byly vymazány nebo nechce-li přijímat informační newsletter, pro jehož odebírání se registrovala, informuje o tom prodávajícího na e-mailové adrese zc.ocle@dohcbo.
článek 3 - Ceny
V internetovém obchodě www.elco-obchod.cz jsou ceny vždy aktuální a platné v okamžiku objednání. Ceny platné pro kamenné prodejny jsou k dispozici
v prodejně. Případné slevy se nesčítají. Ceny jsou uvedeny bez DPH a včetně DPH.
Prodávající si vyhrazuje právo tiskových chyb a změn cen při výrazných změnách dodavatelských podmínek u výrobců a ostatních dodavatelů zboží.
článek 4 – Objednávání zboží, uzavření smlouvy
Kupující vytvoří objednávku pomocí nákupního košíku. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí. Objednávka je návrhem kupní smlouvy, smlouva pak vzniká samotným dodáním zboží. Objednávka je přijata několik málo minut po jejím odeslání. Potvrzení objednávky zašle prodávající emailem v pracovních dnech do 24hod. U některých objednávek /větší množství, větší cena nebo zboží specielní/ bude prodávající požadovat vznik smlouvy potvrzením objednávky. Prodávající je v závislosti na charakteru obchodu /množství zboží, výše ceny, náklady na přepravu, vzdálenosti apod../ vždy oprávněn žádat kupujícího o autorizaci objednávky vhodným způsobem, např. telefonicky či písemně. Odmítne-li kupující objednávku autorizovat nebo ji neautorizuje, považuje se za neplatnou.
Kupující kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. V případě, že se jedná
o speciální zboží na objednávku, nebo zboží, které není na skladě, prodávající kupujícímu předem potvrdí emailem nebo telefonicky cenu a pravděpodobný termín dodání. Tuto cenu je prodávající oprávněn měnit vzhledem k aktuální situaci na trhu a v závislosti na vývoji kurzu Kč (CZK) vůči zahraničním měnám. Pokud kupující s takovouto změnou nesouhlasí, objednávku nepotvrdí a tato není realizována.
článek 5 - Odstoupení od smlouvy
Odstoupení od smlouvy v případě, že kupující odebral zboží jiným způsobem než osobně v prodejně prodávajícího (bylo mu doručeno smluvním přepravcem či Českou poštou, s. p.).
V souladu se zákonem č. 367/2000, má kupující právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží v případě, že zboží objednal jinak než osobně a bylo mu doručeno
libovolným přepravcem. Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v této lhůtě, je nutné splnit níže uvedené podmínky:
- Odeslat e-mail na adresu zc.ocle@dohcbo s následujícím textem: "Žádám jednostranné odstoupení od smlouvy ze dne DD.MM.RRRR č. (číslo faktury) a žádám vrácení uhrazené částky za zboží na účet číslo:.....................".
- Zboží odesílané a doručené zpět na adresu prodávajícího, musí být v původním nepoškozeném obalu, musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, návodu, záručního listu, atd.), s veškerými identifikačními prvky (etikety, nálepky). Neposílejte zboží na dobírku - takové nebude převzato. Doporučujeme Vám zboží pojistit. Veškeré náklady na zaslání zpět prodejci jsou náklady kupujícího. V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.
- Po přijetí a kontrole vráceného zboží a příslušenství Vám vystavíme opravný daňový doklad a zašleme jej na e-mailovou adresu z objednávky. Opravný daňový doklad vytiskněte, doplňte Váš podpis, datum a místo podpisu, a odešlete oskenovaný na e-mail zc.ocle@dohcbo nebo na adresu prodávajícího
- Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje na dodávku zboží upraveného na přání kupujícího či na zboží objednané speciálně a výslovně na jeho přání, a zboží které nebylo v době objednávky skladem a jiné zboží, u kterého použitím je spotřebována část jeho hodnoty a nelze jej vrátit do původního stavu před koupí.
- Žádáte-li odstoupení od smlouvy, dbejte na to, aby obalový materiál zboží nebyl zároveň vnějším obalem zásilky, neboť velmi často dochází k znehodnocení tohoto obalového materiálu a náklady na znovuzabalení by Vám byly vyúčtovány při vracení uhrazené částky.
Vrácení uhrazené částky provede prodávající do 30 dnů od vystavení dobropisu, a to pouze na účet kupujícího, který mu ho písemně sdělí.
článek 6 - Informace o produktech
Informace o zboží nabízeném v internetovém obchodě prodávajícího jako jsou váhy, rozměry, kapacita, ceny, výkony a ostatní informace případně údaje obsažené na WWW stránkách jsou nezávaznými údaji, mají pouze ilustrační a orientační charakter a v detailech se mohou lišit od dodávaného zboží.
článek 7 - Platební podmínky
- Platba v hotovosti při osobním převzetí zboží v provozovně (zboží objednané v internetovém obchodě lze platit platební a kreditní kartou pouze při přezvezí na prodejně v Nymburce).
- Bezhotovostní platba předem na účet v České republice. Bankovní převod a připsání částky na účet prodávajícího může trvat 1 - 5 dnů. Po připsání celkové částky na účet prodávajícího, bude skladové zboží odesláno. Skladové zboží bude při vytvoření objednávky rezervováno a neskladové objednáno. Zboží bude rezervováno sedm dní. Nebude-li celková částka do této doby připsána na účet prodávajícího, a nedomluví-li se kupující s prodávajícím jinak, bude objednávka po této době stornována bez předchozího upozornění.
- Na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od kupujícího osoba pověřená přepravcem). Za tuto službu připočítáváme poplatek.
Zboží zůstává až do úplného zaplacení majetkem prodávajícího.
článek 8 - Dodací podmínky
Prodávající si vyhrazuje právo na změnu druhu přepravy - zejména z časových důvodů, změna ceny přepravy je závislá na dohodě prodávajícího s kupujícím.
Při nákupu zboží nad 3.000,- Kč s DPH hradí náklady na dopravu - v rámci České republiky, prodávající. Dopravné má tedy kupující ZDARMA.
Na zboží, které není skladem, doporučujeme informovat se na e-mailové adrese nebo na telefonním čísle prodávajícího (v běžné prodejní době prodejny).
Dodání do zahraničí záleží na konkrétní domluvě s prodávajícím. Zájemce kontaktuje prodávajícího na e-mailovou adresu.
Při nákupu zboží nad 3.000,- Kč s DPH hradí náklady na dopravu - v rámci České republiky, prodávající. Dopravné má tedy kupující ZDARMA.
Na zboží, které není skladem, doporučujeme informovat se na e-mailové adrese nebo na telefonním čísle prodávajícího (v běžné prodejní době prodejny).
Dodání do zahraničí záleží na konkrétní domluvě s prodávajícím. Zájemce kontaktuje prodávajícího na e-mailovou adresu.
Osobní odběr na prodejně:
Objednané zboží je možné vyzvednout po potvrzení objednávky na adrese prodejny v její běžné prodejní době. Zboží bude rezervováno v prodejně sedm dní. Nedomluví-li
se kupující s prodávajícím jinak, bude objednávka po této době stornována bez předchozího upozornění.
Zaslání prostřednictvím smluvního přepravce:
Zboží, které je skladem, bude odesláno kupujícímu v den připsání celkové částky na účet prodávajícího, případně první následující pracovní den. O odeslání zásilky informuje prodávající
kupujícího prostřednictvím e-mailu nebo SMS, ve kterých najde kupující případný odkaz na sledování zásilky. Pokud nebude adresát zastižen na udané dodací adrese, domluví se s přepravcem
na individuálním doručení. Zásilka může být na depu přepravce uložena deset dní. Pokud není zásilka doručena či vyzvednuta, vrací se po deseti dnech zpátky k nám.
Za opětovné zaslání účtujeme vždy přepravné.
Reklamace přepravy zboží
Adresát je povinen překontrolovat a převzít zásilku pouze není-li nijak poškozená.
V žádném případě by neměl podepisovat přepravci dodací list před důkladnou kontrolou zboží a to i pod obalem. V případě poškození je nutné s přepravcem sepsat škodní protokol.
E-mailem na adresu zc.ocle@dohcbo či poštou prodávajícímu na adresu prodejny, zaslat kopii reklamačního zápisu vystavenou na místě přepravcem,
nejlépe s fotografiemi. Na reklamace mechanického poškození výrobku po podpisu dodacího listu nebude brán zřetel s ohledem na přepravní podmínky přepravce.
Zaslání prostřednictvím České pošty, s. p.
Zboží, které je skladem, bude odesláno kupujícímu v den objednávky, případně první následující pracovní den.
Pokud nebude adresát zastižen na udané dodací adrese, obdrží od České pošty, s. p., oznámení o uložené zásilce. Zásilka bude na poště uložena deset dní. Pokud není zásilka doručena či vyzvednuta, vrací se po deseti dnech zpátky k nám. Za opětovné zaslání účtujeme vždy přepravné.
Reklamace přepravy zboží
Pokud poškozenou zásilku převezmete a zjistíte poškození zboží až po odjezdu přepravce, reklamaci uplatněte nejpozději následující pracovní den po dodání na Vaší pobočce České pošty, s. p. Budete potřebovat kompletní balení zásilky, nákupní doklad od zboží
a občanský průkaz. Pracovník České pošty, s. p., s Vámi sepíše zápis o škodě a protokol o uplatnění nároku na náhradu škody. Poté neprodleně oznamte podrobnosti
na e-mailovou adresu zc.ocle@dohcbo (přiložte kopii zápisu a uplatnění od České pošty, s. p., uveďte číslo nákupního dokladu, co konkrétně není v pořádku a také kontakt přímo na Vás).
Náš pracovník Vás bude do 24 hodin informovat o dalším postupu.
článek 9 - Záruční podmínky
Záruční podmínky na zboží se řídí reklamačním řádem prodávajícího.
článek 10 - Závěrečná ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 22. června 2012. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto všeobecné obchodní podmínky bez předchozího upozornění. Upravené podmínky budou včas zveřejněny na stránkách internetového obchodu. Kupující souhlasí se zasláním faktury v elektronické podobě do e-mailové schránky, po doručení zásilky. Právní vztahy prodávajícího s kupujícím výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., jakož i předpisy souvisejícími.
Reklamační řád internetového obchodu www.elco-obchod.cz
Reklamační řád obsahuje informace pro zákazníka (dále jen "kupující") při uplatňování reklamace zboží nakupovaného u firmy ELCO Nymburk s.r.o. (dále jen "prodávající")
prostřednictvím internetového obchodu. V případě, že potřebujete získat jakékoliv doplňující informace o vyřízení své reklamace, můžete nás kontaktovat na e-mailové
adrese zc.ocle@dohcbo nebo na telefonním čísle +420 325 512951 (v prodejní době prodejny).
článek 1 - Obecné podmínky reklamace
Povinnosti a práva kupujícího: kupující je povinen ve vlastním zájmu dodané zboží před převzetím důkladně prohlédnout a v případě shledání zjevných vad neprodleně informovat přepravce, který zboží doručil, nebo prodejce, který zboží prodal.
Pokud si kupující reklamovaný výrobek nevyzvedne do 30 dnů ode dne, kdy mu bylo vyřízení reklamace oznámeno, nejpozději však do 60 dnů od přijetí výrobku
do reklamačního řízení, bude mu účtován poplatek za uskladnění ve výši 20,- Kč denně.
Pokud si kupující reklamovaný výrobek nevyzvedne do šesti měsíců ode dne, kdy mu vyřízení reklamace bylo oznámeno, resp. do šesti měsíců od uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace, má prodávající právo reklamovaný výrobek prodat. S výtěžkem prodeje bude naloženo dle příslušných ustanovení občanského zákoníku (poplatek za uskladnění, náklady prodeje).
Kupující bere na vědomí, že v případě úmyslného poškození výrobku nebo nesprávné manipulace s výrobkem, to vše s cílem získání majetkového prospěchu v rámci reklamačního řízení, může být toto jeho jednání kvalifikováno jako trestný čin podvodu. Prodávajícímu pak vzniká nárok na náhradu škody, kterou mu kupující svým jednáním způsobil.
V případě pozdější reklamace v záruční době může kupující informovat prodávajícího jednou z následujících možností:
- na e-mailovou adresu zc.ocle@dohcbo, nebo na telefonním čísle +420 325 512951 (v běžné prodejní době provozovny)
- osobně v provozovně
Pokud budete Vaše zboží zasílat poštou či přepravní společností, musí být na balíku zřetelně vyznačeno, že se jedná o zásilku reklamační slovem "REKLAMACE". Bude-li reklamace řešena vrácením peněz, je nutné pro vyplacení předložit originální nákupní doklad, a proto doporučujeme vytvořit kopii nákupního dokladu, kterou pečlivě uschováte. Balík musí obsahovat seznam zboží. Vyřízené reklamace Vám budou vráceny stejným způsobem, jakým byly do reklamace předány. Neposílejte reklamované zboží na dobírku - takové nebude převzato. Veškeré náklady na zaslání zpět prodejci jsou náklady kupujícího.
Dovolujeme si kupující upozornit, že dodavatelé nevyřizují reklamace bez kompletního příslušenství, a proto i my musíme dodržet jejich podmínky!
Povinnosti a práva prodávajícího: reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu,ze zákona nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající
s kupujícím nedohodne jinak.
článek 2 - Záruční doba
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na faktuře případně na záručním listě. Zákonná záruční doba je obecně 24 měsíců, není-li u vybraných druhů zboží uvedeno jinak. Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek
v záruční opravě.
článek 3 - Záruční podmínky
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád byl zpracován dle Občanského zákoníku a vztahuje se na zboží, jehož reklamace byla uplatněna v záruční době.
Ke každému zboží je přikládán prodejní doklad.. Převzetím zboží zákazník stvrzuje svůj souhlas se záručními a obchodními podmínkami. Pokud není zboží osobně odebráno, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá kupující od přepravce.
Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi prodejním dokladem a skutečně dodaným zbožím (v kvalitě či kvantitě), je povinen podat ihned (nejpozději do 3 dnů) zprávu adresovanou prodávajícímu, který vyhotovil prodejní doklad. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu pozdější případná reklamace nebude uznána.
Záruka se vztahuje na:
- správnou funkci zboží a výrobní vady
Záruka se nevztahuje na:
- vady způsobené cizím zásahem (neodborná instalace,...), vnějšími vlivy (agresivní prostředí, náraz, nešetrné zacházení, neúměrná teplota, styk se silným magnetickým polem) nebo vniknutím vody do zboží při nedodržení podmínek vodotěsnosti
- opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, poškrábání, odření, dle §619 Občanského zákoníku
- baterie dodané spolu s výrobkem
- světelné zdroje dodané dodavatelem a zabalené spolu se svítidlem. Tyto světelné zdroje slouží pouze k vyzkoušení funkce svítidla
Do záruční opravy dále není možné přijmout zboží:
- s prošlou záruční dobou v den předložení (doručení) zboží k reklamaci
- poškozené přírodními živly jako je voda, oheň, elektrický výboj a jinými extrémními přírodními a fyzikálními procesy
- u kterého došlo k poškození, zaviněnému úbytkem nebo narušením struktury materiálu v důsledku pravidelného častého užívání výrobku Rozpor s kupní smlouvou
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
článek 4 - Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je platný od 1. 6. 2012 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tento reklamační řád bez předchozího upozornění. Upravené podmínky budou včas zveřejněny na stránkách internetového obchodu.
Několik rad navíc:
Vyvarujte se především těchto chyb:
- servisní technik testuje zboží pouze na závady uvedené zákazníkem, proto se snažte být v popisu vady přesní. Především se pokuste vyvarovat strohému popisu závady, např. "nefunguje, nejde, apod.". Doporučujeme také uvést telefonní číslo pro případné upřesnění závady
- nekompletní a nedostatečně zabalené zboží. V případě poškození během přepravy nenese prodejce žádnou odpovědnost a reklamaci takového zboží nepřijme
- v případě reklamace zboží je nutno doložit doklad o nákupu (faktura nebo paragon), případně jeho kopii, případně řádně vyplněný záruční list
- zboží, jež má v seznamu autorizovaných servisů uvedeno přímé servisní zastoupení pro ČR, doporučujeme reklamovat přímo tam. Celý proces probíhá výrazně rychleji, neboť nejednáte přes prostředníka. Vzhledem k tomu, že každý z těchto výrobců vybírá svůj autorizovaný servis velmi pečlivě, jsou jejich služby na úrovni a poskytnou Vám veškerý komfort, který výrobce nabízí
Uvědomujeme si nepříjemnost reklamačního procesu, a proto se snažíme jeho průběh maximálně usnadnit tak, aby vše proběhlo rychle a k maximální možné spokojenosti obou stran.
Řád nabývá účinnost dne. 1.6.2012. Změna reklamačního řádu vyhrazena.